Think Different. Apple.

apple watch

Think Different. Apple.

Apple to korporacja, której nikomu nie trzeba przedstawiać. Założona przez Steve’a Wozniaka, Ronalda Wayne’a i wielkiego Steve’a Jobsa. Firma narodziła się w garażu, w Silicon Valley. Nie chcemy przedstawiać Wam sukcesów firmy, nie chcemy mówić o parametrach urządzeń, ale o tym jak te urządzenia wyglądająw co są pakowane. Witamy w świecie Apple.

apple
apple

Żeby lepiej zrozumieć projekty Apple, niezbędne jest zapoznanie się z sylwetką założyciela firmy, z osobą Jobsa. Jaki był Steve? Był nieporadnym towarzysko samotnik. Balansował między byciem charyzmatycznymprzerażającym, był na swój sposób niezrównoważony i to było w nim najbardziej pociągające. Steve Jobs był przede wszystkim bardzo inteligentnym wizjonerem, pełnym elektronicznej pasji mówcą.

apple

apple
Rodzice Jobsa mieli ogromny wpływ na kształt osobowości syna. Paul Jobs od najmłodszych lat, wpajał mu, że pęd do perfekcji oznacza troskę nawet o najmniejszą, niewidoczną część. Nie było mowy o zaniedbaniach, Steve był perfekcjonistą. W projektach Apple chciał połączyć prostotę z elegancją. Szukał odskoczni od kanciastych, szarych, metalowych komputerów. Potrzebował unikatowego projektu, który będzie odzwierciedleniem jego wizji.

„Jobs uważał się za artystę i zachęcał zespół projektujący, byśmy również tak siebie postrzegali. Celem nigdy nie było pokonanie konkurencji czy zarobienie dużych pieniędzy; celem, który miał nam przyświecać było osiąganie najlepszego możliwego rezultatu, a może nawet jeszcze lepszego.”, wspomina Andy Hertzfeld, projektant systemu operacyjnego Macintosh.

Steve Jobs „zarażał” współpracowników swoją wizją, swoją pasją. Chciał stworzyć niezwykły design produkowany masowo. Udowodnił, że coś takiego jak rozgraniczenie pomiędzy sztuką a wzornictwem przemysłowym nie istnieje, w niesamowity sposób dokonał połączenia tych dwóch światów, które dla niektórych do dziś są dość odległymi planetami.

apple
apple

„Chcemy wypuszczać produkty zaawansowane technologicznie, w prostych opakowaniach, żeby było widać, jak bardzo są zaawansowane. Zmieścimy je w niewielkich obudowach, które zrobimy piękne i białe. (Produkty) Będą jasne, czyste i uczciwie nowoczesne, a nie ciężkie i industrialne, czarne, czarne, czarne (…). Takie jest nasze podejście: bardzo proste, do tego naprawdę chcemy osiągnąć poziom rodem z Muzeum Sztuki Nowoczesnej (…) upraszczajmy.” To słowa Steve’a, które do dziś traktowane są jako nadrzędne przykazania projektantów Apple.

apple
apple

apple
mrsdesign12
mrsdesign13

Pomimo, że Steve Jobs odszedł cztery lata temu, jego następca podziela przekonanie o wyrafinowanej prostocie. Produkty, które wychodzą z fabryki Apple zachwycają właśnie swoją prostotą, a przy tym elegancją, spójnością identyfikacyjną. Piękne są również opakowania, w których zadbano o każdy, nawet ten najmniejszy szczegół, przykładem niech będzie pudełko do złotego iPhone’a, twórcy odwzorowali kolorystykę telefonu na tłoczeniach opakowania.

apple
mrsdesign16

mrsdesign15

Wczoraj mieliśmy szansę podziwiać kamień milowy w historii Apple, pojawienie się laptopów w nowej kolorystyce -zaprezentowano złoty i ciemnoszary Mac Book Air. Kolor srebrny stracił wyłączność w produkcji tych urządzeń. Złoty, cienki laptop zapiera dech w piersiach i czaruje swoim designem.

appleapple
apple

apple
Apple to imperium, firma która obecnie jest w szczytowej formie. Pomimo niezliczonych sukcesów, przekroczonych prognoz sprzedażowych nie zauważymy tu przerostu formy nad treścią, Apple nie zapomniał o podwalinach swojego sukcesu – o wyrafinowanej prostocie. Z wielką ekscytacją będziemy śledzić poczynania zespołu Tima Cooka.

A Wy co sądzicie o połączeniu sztuki pięknej ze wzornictwem użytkowym? Jak firmy zaimponowały Wam w tej materii?

zdjęcia: apple.com
           pinterest.com

cytaty zostały zaczerpnięte z książki W. Isaacson’a „Steve Jobs”, Kraków 2011.



Brak komentarzy

Zostaw komentarz

seventeen + 14 =