Symantec – most expensive logo

logo

Symantec – most expensive logo

W zeszłym tygodniu przedstawiliśmy Wam dwa znaki graficzne, które są dobrze znane każdemu z nas. Z jednym z nich mamy styczność w internecie i nie wyobrażamy sobie wyszukiwania witryn bez tej firmy, z drugim spotykamy się w przemyśle spożywczym, szczególnie przypominamy sobie o tej marce w okresie świąt Bożego Narodzenia, mowa o Google i Coca Coli. Wymienione logotypy łączy ich cena, oba kosztowały dokładnie 0$.
Dzisiaj chcemy przedstawić Wam logo, które również wyróżnia cena, jednak tym razem jest to najdroższy projekt w historii. Pokusicie się o odgadnięcie nazwy tej firm? 

Na pierwszym miejscu listy „najdroższych znaków graficznych” króluje firma Symantec, amerykański gigant, który zajmuje się sprzedażą produktów antywirusowych, zabezpieczeń internetowych czy oprogramowań typu „spyware”, szerszemu gronu znany dzięki systemowi antywirusowemu Norton Security.

nortonnorton2W 2010 roku firma Symantec połączyła siły z firmą VeriSign, owocem tego wydarzenia było stworzenie nowego logo, które zostało zaprezentowane 5.10.2010 roku w Kalifornii.
verisignsymatec0Logo symbolizuje koncentrację firmy na zaufaniu klientów oraz zapewnieniu prostego i bezpiecznego dostępu do ich danych. Zastosowano połączenie nazwy Symantec ze znakiem Checkmark nabytej firmy VeriSign. Logo VeriSign Checkmark stanowi najbardziej rozpoznawalny znak zaufania w Internecie, jest wyświetlany ok 650 mln razy dziennie.

symatec3

Obecna CEO, Carine Clark, wierzy, że nowy symbol firmy – Checkmark, będzie kojarzył się z zaufaniem, tak jak symbol Nike kojarzy się z fitnessem. Checkmark oraz pomarańczowy okrąg jest wspólnie wykorzystywanym symbolem we wszystkich produktach marki Symantec. Logo jednoczy różnorodność zasobów firmy oraz wzmacnia jej uznanie we wszystkich segmentach klientów, od pojedynczego konsumenta po globalne organizacje.

symatec

Za rebranding firmy Symantec zapłacono…. 1,280,000,000$ (ilość zer to nie pomyłka). Poprzedni znak graficzny służył przez dokładnie dekadę, biorąc pod uwagę cenę nowego projektu życzymy jak „najdłuższej służby” obecnemu logo.

 zdjęcia: symantec.com



Brak komentarzy

Zostaw komentarz

12 + eleven =